...
.
...

söndag 29 mars 2015

Sunday SumUp; 15W13


Då serveras det eder återigen länkar till de saker jag intresserat mig för (och ev uppskattat) på nätet i veckan..! Här finnes nr 1, 2 & 3. En hel del från insta denna gång, men det har väl aldrig skadat nån... Ni måste kolla punkt tjugo. Det är obligatoriskt! Seriöst.










9. Snake à la 97 i en app..!

10. Haha, detta tyckte jag var gulligt. Beskyddande storebror på ett bra sätt. | Även detta är ju sött alltså.

11. Haha, älskar denna låt men inte noterat detta citat vid 1.52 förrän nu: "Try clappin' when you don't have any hands". *clap-clap*

12. "Both men and women should feel free to be sensitive. Both men and women should feel free to be strong." - Emma Watson

13. "Jag är muslim - inte samma sak som terrorist. Litar du på mig?"

14. Alla barn med synnedsättning får gratis glasögon från och med 1 januari 2016!

15. Skolskadad som jag är trodde jag först att det här var en schysst textil i någon cool teknik. Borde göras!

16. A former cikada. Lite äckligt men mycket fascinerande.

17. En av få listor i den här kategorin som stämmer och dessutom faktiskt är kul/gullig hela vägen igenom (okej, om man bortser från de tre sista som är uppenbart arrangerade av nån hipster). Katter som vill umgås när man läser!

18. Hahaha, så.....jag vet inte? Men också fantastiskt! Städ-skor för finliraren typ.

19. "Dave Isay, the founder of StoryCorps, recently won the TED Prize, and stated that his wish was for everyone in the world to record a meaningful interview with a loved one, acquaintance, or even a stranger. StoryCorps released a free app that helps in that process. It makes it super easy to create a great interview by selecting from a list of thought-provoking questions. The app automatically records, stores and uploads the interview."

20. Folding@home. Det BÄSTA jag hört på länge! Kanske nånsin. På riktigt. Man kan låna ut sin dator och eller telefons prestanda till cancerforskning när man ändå sover och inte använder sina apparater! Genialt! In och kolla och haka på!!


Bildkälla

Tack för tips Eva, Mirjam, Emilie & Olof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar