...
.
...

söndag 8 mars 2015

Kvinnodagen

Förra året skrev jag dagen efter kvinnodagen inlägget "Gratulera mera!". Och även om jag fortfarande håller med mig själv kan jag känna att det skulle kunna behöva kompletteras. Det blir dock en annan gång. För  idag är tyvärr inte dagen då min energi räcker över till de formuleringar som egentligen vill ut. Men kampen för jämställdhet pågår ju ändå dygnet runt alla årets dagar. 

Jag hör så många ursäkter hela tiden. Så många avfärdanden och så många torftiga argument till varför feminism och kampen för jämställdhet bara kan och bör sopas under mattan. Det gör mig oerhört ledsen och frustrerad och jag vill inget annat än att förklara hur jag tänker. Men medan jag samlar energi till det, ger jag ordet till Matt McGorry (och någon typ av ordbok) som sammanfattar det så oerhört lätt och bra:

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar