...
.
...

söndag 8 mars 2015

Sunday SumUp; 15W10

Okej, nu har jag tänkt att jag ska börja med en liten grej här på bloggen. Nämligen att varje (?) söndag publicera en summering av saker jag och ting jag sett (+ uppskattat/intresserat mig för) på nätet i veckan. Lite à la swissmiss' Friday Link Pack, men inte bara på designtemat utan generellt. Kan väl vara kul och väl användbart sådär på söndagar innan måndagar liksom? Jag kommer ju per automatik, med internetmått mätt, vara sent ute eftersom jag sammanfattar i slutet av veckan. Men jag är inte angelägen om att vara först på något sätt. (En del av dessa länkar är dessutom såna jag kommit över tidigare, än v.10, ni får några extra såhär på premiären). Jag kommer inte heller att försöka "cover what's happenin' online" liksom, detta är enbart grejer jag kommit över och tycker att det kan vara värt att kolla på. Och kanske har ni inte sett allt och kan få lite gratis tidsfördriv och underhållning, eller så kan ni med glädje/irritation/whatever få tillfälle att minnas tillbaka. Here we go! Enjoy! I know I have. 


1. Fantastiskt nyhetsankare rapporterar om de förrymda lamorna "White Llama" och "Black Llama".

2. En story som lämnar utrymme för förbättringar som någon sa, men som ändå gör en poäng jag önskar vore en självklarhet.

3. En fotograf (!), med proffskamera till hands, råkar se en vessla rida på en fågel? What are the odds??

4. Hanapee svarar en bekymrad läsare om svartsjuka och nakenhet.

5. Ett fan till Lotta Lungren betalar, med cash via post, för olagligt nedladdat avsnitt av Landet Brunsås.

6. Hysteriskt rolig tweet. Vill ha klippet ständigt redo i telefonen i alla situationer.

7. Lite klyshigt men väldigt sant. The very core of it all så att säga. Kyssande skelett mm.

8. Hört om The Mantis Shrimp? Inte jag heller förrän jag såg det här. Helt, helt absurdt.

9. Walter Van Beirendonck generellt. | Men kanske särskilt den här outfiten. Sharp & nice på alla sätt.

10. Matt McGorry delar en insikt om betydelsen av ett ord och sina tankar om det. Läs allt (kort)!

11. "The night my girlfriend dissociated and forgot who I was".

12. Ett av de gulligare djurklipp jag sett. Så nöjd valp.

13. Elaine Eksvärd ifrågasätter (/öppnar upp?) begreppet "vita medelålders män".

14. Christian Depions musik. Brukar inte alls gilla den här typen av låtar men han lyckas på nåt vis. De gör sig sjukt bra i ett svep.

15. Elaine (Eksvärd) skriver om "Det här med att visa upp sin kropp" på sociala medier.

16. Underbara Claras granne Albin skriver ärligt, detaljerat & engagerande om flytten från stan till landet.

17. Ett gäng (1727 tjejer) anordnar ett party för en man de inte känner, just to make him happy.

18. Artikel som beskriver män och kvinnors deltagande i olika forskningsområden.

19. "Some super chill cows having a great day on the beach." Fantastiskt fina foton. (Mamma kolla detta!)

20. "A couple fall in love while skydiving and spends the next 30 years creating pyrotechnic shows".


Sen skulle jag likom vilja länka till VÅREN som typ infunnit sig. Blir ju lite svårt, men lätt veckans bästa.


Bildkälla

Tack för tips Simon, Eva, Arya, Aida, Johanna & Christian..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar