...
.
...

tisdag 17 november 2015

Vlog; Introducing Stella + första mötet m. Kasper

Veckans vlog är hääär, wohooo. Som alla Introducing-videos är ju även denna av det längre slaget. Det säger liksom sig självt, eftersom djuren är så himla långsamma på att lära känna varandra och jag vill ge mötet rättvisa. Så att säga. Men jag satt alltså två timmar i sträck och vaktade ihopsättningen. Så tio minuter av det är ganska väl klippt om jag får säga det själv. Hur som helst... Enjoy! Världens finaste lilla kaninflicka, med min allra bästa lilla Kasper! De är verkligen varandras motsatser... Love it!

(Det finns undertexter! Slås på nere till höger.)




Jag har ju alltså haft Kasper några månader, och han har bott i denna buren förut. Men praktiskt nog så har han bott inomhus (i ett rum utan värme, dvs samma temperatur som utomhus) i några veckor pga att han haft krage efter en operation. Så nu blev det ändå en mer neutral plats (önskvärt) än det kunde varit. Eftersom jag läst att man, om man inte har tillgång till en neutral plats, ska sätta in honan till hanen, valde jag ändå att sätta ner Kasper först och sedan låta Stella ta det i sin takt. Jag vet faktiskt inte hur dominansen blivit om Kasper inte känt sig hemma, för båda två var oerhört snälla. Men Stella lade sig i alla fall praktiskt direkt och Kasper hade inget emot det. Men de var löjligt gulliga mot varandra och idag satt Stella och ömsint putsade Kasper, så allt verkar lugnt fortfarande. Så glad att de trivs ihop och att de inte slogs! Och, Kasper är självklart kastrerad. Annars hade det blivit mini-kids på en gång. Ska nog kastrera Stella framöver också (pga 80% risk för livmoderhalscancer för alla honkaniner över 4 år typ.) Yes. Ni kan ju förvänta er mer bilder av  det här vackra herrskapet framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar