...
.
...

fredag 6 november 2015

Några saker jag avskyr


Trolleri
Blir bara förbannad på s k magiker. Nej, jag kommer inte fatta. Ja, du vet att jag inte kommer fatta. Dvs: du tittar på när jag inte fattar. Dålig deal. Dessutom vet alla att det bara är trick så vad är grejen?

Bildkälla


Meningar som börjar invändande med "Det är såhär..."
Det är så oerhört otrevligt och mästrande och icke ödmjukt att man nästan kräks rakt ut. Right?? Vad ÄR det?! Fine om man är expert och deltar i ett samtal som faktagivare i ämnet. Men annars. Det är nästan alltid trångsynta människor som använder uttrycket också. Oh the irony.

Bildkälla


Käcka psalmer
Smäller av. Vet ej varför. Men Änglarna sjunger i himlen och Du har lagt en sang i våre hjärter är två av mina absoluta hatlåtar.

Bildkälla


Sibylla-korv
Kan inte förklara den särskilda korv-smaken som jag bara inte klarar av. Vet inte vad det är. Men de sålde den på Sibylla när jag var liten. Vanlig grillkorv är okej. Så även isterband, bratwurst och falukorv. Men Sibylla-korv. Big NONO.

Bildkälla


Dåliga filmer
LIVET ÄR FÖR KORT! Och vetskapen om att en massa människor lagt tusentals timmar och mängder av pengar på att producera skiten gör det ännu mer provocerande. Tips på några filmer ni ALDRIG behöver se: Cry-Baby, Interstellar samt typ allt med Will Smith eller Harrison Ford. 

Bildkälla


Annars är jag positiv för det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar