...
.
...

måndag 16 november 2015

Time after time

Hah! Kolla vad förutseende jag var då och firrade ett litet inlägg för dagen redan igårkväll. Det var väl ambitiöst. 
Lånade denna lista om tid av Hanapeeeeee. Tackar!

Vad är ditt förhållande till tid?
Hm..att den existerar. Och förändrar sig. Och att jag pretty much är maktlös mot den. Samtidigt som jag ibland kan styra den trots allt.
Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Hm, hm, hm. Så djup lista, kommer inleda alla svar med Hm. Den tid när jag känner mig fri. Kan inträffa dygnets alla timmar.
Vilken är den bästa veckodagen?
Lördag. Eller fredag. Nä, lördag. Pga LEDIG + EN TILL ledig dag innan måndag.

Bildkälla

När går tiden som snabbast?
När jag surfar på nätet. Eller när jag tänker tillbaka på min ungdom - var ju där igår..?
När går tiden som långsammast?
När jag inte har ätit ordentligt. Eller när det är kallt. Eller när jag är superkissnödig.
Hur lång tid tar det för dig att sminka dig?
Beror ju självklart på typ av sminkning. Generellt..kanske jag snittar på en 10 min? Något mer avancerat...20 min? 
Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett denna?
Ööööööhm. 70-talet? Så mycket hopp och frisläppthet. Men är i och för sig väldigt känslig* för droger så kanske inte bästa. Men vänta nu, vad är ens en epok? Är det 100 år? 1000? Är ju inte så bra på historia va...men kanske nån gång innan saker började massproduceras på ett extremt skitigt sätt. Så hade man kanske kunnat förhindra det? *hybris*
Äter du fort eller sakta?
Normalt..? Fort? Inte särskilt sakta i alla fall.

Bildkälla

Vad gillar du mest att lägga ner tid på?

Djuren och bloggen. Just nu i alla fall. Mig själv. Hah. Hej osocial. Well. Just nu, ja.
Vad gillar du minst att lägga tid på?
Vänta.
När brukar du gå upp och lägga dig på vardagar?
Lägger mig mellan typ tio och tolv. Går upp mellan åtta och elva.

Bildkälla

Ditt längsta förhållande?

With mah seeeelf. 25 år. Gått upp och ner men still keepin' it togetha!
Vad är den längsta perioden du varit singel?
Många månader. Hör av er till dinfavoritmail@gmail.com vid intresse. Skoja. Orkar ej dejta just nu.
Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Jag har ganska mycket tid. Jag skulle snarare önska att tiden kunde gå snabbare så att jag kunde bli frisk och kunna använda tiden jag har till det jag vill. Då skulle jag vilja träffa folk, göra mer saker med djuren (t ex hoppa kaninerna??), lägga mer tid på bloggen, kanske plugga nåt/arbeta, lära mig nya saker och använda alla sinnen jag har.
Vad gjorde du för tre timmar sedan? (18.00 igår kväll)
Åt knäckebröd med blåbärssylt och ost.
Vad gör du om tre timmar?
Sover hoppas jag. 
Var ser du dig själv om tio år?
Ingen aning. Hoppas att jag är någonstans som jag inte ens kan förutspå nu.

Bildkälla
Wohooo, running freeee! Osv.

* Känslig på så vis att jag tycker droger är sjukt obehagligt och absolut inte vill ha något med dem att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar