...
.
...

onsdag 17 juni 2015

Om internet lades ner

Skulle säkert något annat lanseras på ca en sekund. Men om inte. Vilket kaos det skulle bli. Jag funderade på vad jag skulle göra om det bara fanns en vecka kvar typ. Först skulle jag nog hämta ner allt som ligger i mina fem tusen (sju) dropbox-konton och på Google Drive och sånt. Men å andra sidan skulle ett sånt besked förmodligen bara göra att hela internet kraschade direkt, när alla andra skulle försöka göra liknande backups. Men om inte. Sen vette tusan vad jag skulle göra. Ganska ointressant. Eller asså, spara ner hela bloggen på nåt sätt också såklart! Men det jag verkligen undrar.. är vad typ Steve Jobs, Bill Gates och Mark Zuckerberg skulle gjort? De har garanterat nån himla save på hela skiten. Eller en kontakt med ett underground-nätverk. Stackars alla bloggare.


Men ändå. Tänk vad alla, de som överlever då, skulle kunna andas fritt sen. Tvingas kolla på himlen och fundera och sånt typ. Nice. Men jag hoppas verkligen inte på nån internet-undergång. Möjligtvis en begränsning per dag. Fast det skulle ju också spåra. Vad tror ni? Är fri tillgång till nätet det bästa alternativet för mänskligheten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar