...
.
...

måndag 8 juni 2015

Min sommar


Lånade en mysig lista från Underbara Clara som i sin tur lånat den från Sandra Beijer (nio till fem).


Mina planer för sommaren: Ta det luuuugnt, som ni vet. Hoppas på att vilja teckna lite, kanske orka pilla lite med en bok jag är sugen på att göra, bada ansiktet i sol och ta promenader med musik, som gör mig lycklig, i öronen.




Bästa sommarstället: Hmmm... Mycket möjligt att det är min systers gård här i Dalsland. Eller kanske min andra systers gård i Danmark. Eller mitt barndomshem. Eller mormors (numera sålda) sommarstuga? Alltså... jag vet inte?

Favoritsommarblomman: Förgätmigej kanske? Skulle vilja tatuera en, men är rädd att det ska se ut som SDs logga....?

Här badar jag helst: I badkar! Är ingen jätte utomhus-badare. Vet liksom inte riktigt vad jag ska göra? Har simmat många bassänglängder i mina dar dock. Men utomhus-vatten borde ju egentligen vara betydligt härligare. Sjö eller hav? Båda är bra!

Hur länge ska du vara ledig? Heela sommaren i alla fall. Äntligen!




Vad ser du mest fram emot? Att ha tid att ta det lugnt.

Vad kommer du köpa inför semestern? Typ inget..? Behöver dock en våg till Nelson, haha...

Det här lyssnar jag på i sommar: Hozier, göttiga listor på Spotify, förhoppningsvis nån nyupptäckt musik, podcasts, kanske lite Sommarpratare och musiken till min systers (den jag bor hos) bröllop.

Favorit-sommardoft: Hm.. kanske typ koskit? Haha! Eller bara prunkande grejer liksom. Regnblöt asfalt!




Hur kommer du att göra dig illa? Inga planer på det. Förhoppningsvis inte alls liksom. Kanske få nån liten sticka..?

Vad oroar du dig för? Inte särskilt mycket. Att sommaren ska kännas kort för kanske. Men äeh. Sen när har Tomas Ledin rätt? Släpp hästarna fria osv. Försöker att inte oroa mig för saker som jag inte vet nåt om eller oavsett inte kan göra något åt.

Hur kommer du minnas din semester sen i september? Det är ju omöjligt att svara på?? Somrig förhoppningsvis.




Den ultimata sommardagen: Ganska ofta min födelsedag! (30 juli)


♡ Hur ser er sommar ut? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar