...
.
...

onsdag 3 juni 2015

Bearbetar lite bara

Jag drömde så mycket konstiga saker inatt. Det gör jag säkert varje gång jag sover, men idag minns jag ovanligt många:


* Att jag med gott självförtroende skulle passa en jättestor hund som sen när vi kom ut i trädgården plötsligt blev en asstor och superfarlig gepard som jag var tvungen att försöka binda fast på ett hållbart sätt i trästaketet utan att den högg mig eller drog sönder staketet med sin enorma styrka. (Varsågoda för världens längsta mening.)

* Senare fick jag se i en skvallertidning (??) att någon (en kändis säkert) gjort nån slags konstnärlig vas genom att göra ett hål i gepardens avhuggna tass......??

* Att jag hade nån typ av sleepover i en lägenhet och att alla mina kompisar (inklusive en som hade med sig sin son) började plocka fram en massa olika knark. Av nån anledning kunde jag inte med att säga till.

* Utan frågade den stackars pojken om han ville se mitt marsvin. Det ville han, och även de typ tio andra barn som plötsligt befann sig i lägenheten. Alla fick följa med mig in i rummet där Nelson befann sig och jag försökte instruera denna grupp av små barn att inte skrika eller röra sig för snabbt. Gick sådär, men Nelson var cool.

* Att jag fyndat en jättesnygg klänning och en fantastisk vit ullkappa på second hand. Aldrig sett nåt liknande faktiskt, borde kanske skissa upp den. Älskar när jag drömmer fram designs. Känns väldigt artsy.

* Att jag blev sviken av två vänner i tidigare nämnde lägenhet som när de var "tvugna att gå" helt enkelt gick över och fortsatte hänga i ett av deras hem. Inget problem om de bara hade sagt det vrålade jag. Det var nog för att väga upp detta som min hjärna skapade ett sleepover-party med massa vänner. Vet inte hur jag tänkte med knarket.

* Att det var min födelsedag och någon höll ett jättekonstigt tal som bland annat innehöll uppläsandet av nån skum text jag tydligen skrivit som liten. Sen skulle jag få värsta presenten, men hann aldrig få veta vad det var eftersom jag vaknade till.

* Att Edward af Sillén inte var gay.

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar