...
.
...

torsdag 14 maj 2015

Välkommen hem till mig!


Jag tänkte att jag skulle visa lite hur det ser ut hemma hos mig! Nu är jag ju i Sverige, men jag menar såklart min danska lägenhet. Först ut är mitt...vardagsrum, sovrum och min matsal. Detta är alltså samma rum, bor ju i en etta. Det ska tilläggas att detta verkligen är små utsnitt av helheten. Generellt är mitt hem rätt messy. När de här bilderna togs, till exempel, låg förutom allmänt stök en torkställning - med ren tvätt - vält på golvet, en disk väntade (mer eller mindre) tålmodigt på att jag skulle få tummen ur och packningen sen jag var i Sverige två veckor tidigare var fortfarande o-uppackad. Men jag är rätt bra på att städa, sisådär en gång i veckan, inte sällan på lördagsmorgnar som ni vet. Men just vid detta tillfälle hade jag inte samlat nog med energi för det --> lätt kaos. Då kan, klyschigt nog, de här små ställena i mitt boende faktiskt kännas ganska upplyftande. Så varsågoda, en inblick i de mer uppstyrda och roliga bitarna av mitt hem.



Något jag inte heller har är en proffskamera, men det får ni leva med. Precis som med min fina skugga mitt i bild här. Detta är i alla fall mitt lilla kreativa skåp. Oerhört rangligt eftersom det saknar baksida, men i det har jag prackat in allt mitt pyssel. Och ovanpå har jag massa random shit, bland annat de pennor jag inte släpar fram och tillbaka till skolan varje dag. Den lilla giraffen är en kvarleva från my animal themed party.



De här bilderna är några jag tycker mycket om och är ett relativt nytt tillskott på min vägg. Nedanför står en lampa jag haft sen jag var liten, i skålen ligger ett usb som jag fick när jag gick en Rena Kläder-kurs, ett armband från Kenswed Academy och ett gäng pärlor. Den dära glas-bubblan är ett förstoringsglas jag köpte för en tia på en obevakad landsorts-secondhand. Målningen på väggen gjorde jag när jag var liten, mixade vattenfärger ftw!



Är inte den där porslinspojken det roligaste ni sett? Honom köpte jag på en secondhand i Danmark bara för att det ser ut som att han är precis i början av en striptease (något man ju inte gärna vill förknippa med barn, såklart, men störd på ett sjukt kul sätt ändå). Det lilla fatet han sitter på är fyndat på samma ställe och är förvånansvärt tungt. Lampan saknar fotogen men jag brukar släppa ner ett värmeljus i. Den här lilla kompositionen står alltså på mitt matbord.



Haha, så oklart ord att ha på väggen. Men förut (år sedan) hade jag "You look great" och det kändes lite väl utseendefixerat så jag bara slängde upp nåt för att ha nåt. Ganska skoj dock. Pandorna letade jag upp i mammas förråd när jag var i Sverige sist. De är också från barndomens tider och jag älskar dem! Soffan är ju spexig, den har jag fått ärva av min bror. Till höger om den står alla stora konstnärspapper och ovanpå lådorna ligger lite magasin (som jag aldrig läser), fina böcker och intill dem vaktar en elefant.



Här har vi mina favoritskor som jag aldrig använder men som är så himla fina med det dära fluffet. Till det en miniatyr-parfymflaska, mina bästa ringar och två random, skitsmå, guldsprayade griskultingar. Saker som gör en glad helt enkelt!


Om det är av intresse, eller om jag bara får feeling ändå, kommer det fler glimtar så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar