...
.
...

fredag 29 maj 2015

Du får inte sitta i mitt fönster


För det står massa grejer där. Även om det i princip hade gått annars då mina fönsterbrädor är så himla breda och bra. Men jag tänkte jag kunde visa hur det ser ut i alla fall! Tidigare har jag postat diverse utsnitt från mitt vardagsrum/sovrum och några av de här bilderna är därifrån också men feel the Window Theme. Vill som sist påpeka att detta inte på något sätt representerar helheten i min stökiga lägenhet. Men de är godbitar  helt enkelt. Enjoy!



Här har vi min lilla pålle som kikar på mig när jag vaknar om morgonen mellan en halvt vissen växt (det är helt otroligt att jag lyckats hålla liv i den så många år, men vi har en secret understanding) och ett ljus som lyser spexigt i olika färger (och får hela lägenheten att dofta syntet) när man tänder det. Bortanför den en liten tavla med två dalmatiner som fantastiska Ida Liffner gjort och så ett gäng flaskor. Tyget är min provisoriska gardin pga maxad insyn.



Här ser man flaskorna, lite bättre, visst är de blå och fina? Den lilla blomman lever och står i trots supersupertorr jord. Måste älska mina växters comitement. Egentligen är tanken att jag ska hänga upp de där bollarna i taket på nåt sätt, men så långt har jag inte kommit än. De är skitdåliga på att hålla balansen i flaskorna här istället. Det har varit ingefärsdricka i dem från början. Jag samlade på mig  dem när jag jobbade i ett café på en camping förra sommaren och de ska få fylla ett asbra syfte någon gång.



Ibland får de agera vas, som här i köksfönstret. Den lilla bruna flaskan hittade jag på marken på väg hem från en fest en gång. Vet inte varit i den, men söt är den. Omedveten flasksamling här, den bakom den bruna har det varit solbærsdricka i. Glasunderläggen har jag fyndat på en i övrigt superdyr seconhand här i Danmark. Några av dem är vykort, skumt. Björnen står mest där för att den är svart (balanserar upp) och för att kunna snacka med kompisarna på nästa bild. 



Här har vi världens finaste äggkopp som jag nu för tiden dumpar stearinbitar i så att den blir ett ljus men som tidigare tjänstgjort som smyckesskål. I glas.....burken (?) är det nå gröna glaspärlor och på tavlorna är det dels en björn i sommarregn och dels glada syskonbarn. De små blommorna hade så praktiskt trillat ner från kvisten på föregående bild när jag tog fotona. 

Kan man ana en viss förkärlek för djur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar