...
.
...

tisdag 5 maj 2015

Fruktansvärt

Något jag verkligen stör mig på är folk som äter frukt på ett överdrivet dedikerat sätt. Jag är fine med att man sätter värde på hela frukten och äter allt och så. Men det finns en typ av människor som gör det till en sevärdighet. Som att de vill visa att de minsann vet hur frukten ska tas. Vet ni vilka jag menar? Ofta har de med sig frukten i kollektivtrafiken, givetvis förpackad i olika små påsar eller någon jättepraktisk burk. Men de har absolut aldrig förberedande skurit upp frukten så att den bara är att stoppa in i munnen. Nej, så komplicerad procedur som möjligt är att föredra. Som att de kommer närmare naturen då. Skal ska pillas av, små torra bitar omsorgsfullt pillas bort, det ska gnagas, bitas och sörplas. När frukten egentligen är förtärd ska de krångla sig in i själva innanmätet, eventuella kärnor ska sugas rena från all tänkbar näring innan de källsorteras ner i medhavd påse. Egentligen är det väl bara beundransvärt, men jag kan inte hjälpa att jag irriteras av dessa spektakel. Ät frukten bara.

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar