...
.
...

måndag 4 maj 2015

Saker jag tänker på oftare än jag borde

Jag har bara två spel på min mobil. Men båda får mig att tänka på saker jag inte vill. Och eftersom jag spelar i alla fall ett av dem i princip varje dag, är de här tankarna helt klart överrepresenterade i mitt huvud.

Till exempel får det här ljudet (0.08), som hörs när man inte klarar en bana, i Jelly Splash...



..mig att nynna på "The Outsiders" för mig själv. Varje gång. Och det är inte helt sällan eftersom spelet är rätt knixigt.



Och sen har vi ju Undo-knappen i Solitaire, som jag nästan aldrig använder, men ser desto oftare (när som helst egentligen, eftersom den bara ligger där i bild hela tiden). Och varje gång jag skymtar den kan ni ju gissa vilken låt jag får på hjärnan.



Sanna Nielsens "Undo" såklart.



Efter Dirty Loops framträdande i mellon händer det dock att det är den versionen som börjar spelas för mitt inre istället, vilket ju är lite göttigare. För även om jag verkligen gillar Sannas låt finns det gränser för hur många gånger man kan höra den där weilingen en kväll utan att bli galen.




Har ju för övrigt trott att Sanna Nielsen sjunger "Undo myself" hela tiden. Tyckte det var ett nytt, ganska kul och befriande sätt att uttrycka det på. Som också är öppet för tolkning, men jag kände mest igen mig i att man ju ibland verkligen vill göra en Ctrl+Z på sig själv liksom. Men "my sad" är det ju. Aja. Jag kan leva med det. I will survive, som man säger.



(Fras/sång jag använder mig av minst en gång i veckan.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar