...
.
...

onsdag 27 maj 2015

Några saker jag är glad att ingen såg


När jag, efter att ha sett det här klippet, prövade mina egna beatbox-skills. Slutade illa kvickt.

När jag imorse kissade i en kruka eftersom jag plötsligt (what the?!) blev AKUT kissnödig och inte hade marginaler för att springa till toaletten (huserar i en stuga utan wc för tillfället). Sorry for too much info, men det är ju faktiskt givet bloggmaterial.

När jag (för flera år sen), på besök hos en kompis med hundvalpar, råkade trampa en valp på svansen så den skrek högt och alla oroligt undrade om den var dödssjuk typ. Fast juste, mamma såg det men jag blånekade, hehe. 

När jag på ett sommarläger, typ, skulle snurra runt med ett bakåtlutat barn i famnen och råkade drämma hennes huvud stenhårt in i skallen på hennes lillebror som oturligt nog förflyttat sig in i vår svängradie. Oops. 

När en dansk knarkare frågade mig om vägen till något jag inte hade en aning om vad det var och jag svarade "Undskyld, jeg har det lidt trals (:jobbigt typ) lige nu." Istället för travlt som betyder typ bråttom. Det var i alla fall effektivt. "Det er okey" svarade han och lommade iväg med sin hund.

När jag som liten, på uppdrag av min storebror, gick och hämtade hans cola-flaska men inte kunde motstå frestelsen att, tvärtemot hans order om att gå försiktigt med den, skaka flaskan så häftigt jag bara kunde. När colan sen med all sin kraft sprayade både bror och rum sockerkladdiga kröp jag livrädd upp i mammas knä och svor på heder och samvete att jag burit den så stilla så....

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar