...
.
...

torsdag 23 juli 2015

Top notch


Några höjdpunkter från flyttresan som took place i början av denna vecka:


* Jag fick en utflyttnings-vinflaska av en granne jag aldrig ens hälsat på. Gulligt!

* Det är en fröjd att flytta med människor som städar lika noggrant som en själv!

* Upptäckten att texten till låten En kväll i Juni är väldigt fin!

* Insikten om att låttexten till Heroes är vansinnigt lös, random och oklar!

* Ett väldigt trevligt restaurangbesök på Marcello's i Kolding; utsökt mat, god öl och en fantastisk servitris.

* Att jag lyckades stöta på min granne Elisabeth och hennes hundar en kvart innan avfärd från lägenheten. Hon hjälpte mig att hitta vägen till skolan första dagen och sen dess har vi träffats då och då när vi råkat promenera samtidigt. Men inte förrän igår har jag vetat om varken hennes efternamn eller adress. Så jag var precis på väg att försöka gå ut och leta bland husen i det område där jag visste att hon bor, för att lämna en lapp, när min bror ropade att jag skulle komma ut (jag hade bett mitt sällskap att hålla utkik). Och there she was! Så glad att jag fick säga hejdå ordentligt. Och att jag fick klappa hennes övermysiga labrador en sista gång. If that wasn't meant to be så vet jag inte!

* Att Stena Line delar ut en gratis tränings-dvd baserad på shoppingrörelser. Hahaha!

* Att Stena Line på soldäck spelade en låtlista innehållande bl a följande textrader: Vågorna gungar mig, Under Ytan, Vattnet är varmt (& luften står still), Blå blå vindar & vatten, Om du var ett hav vore jag en våg samt Sol, vind & vatten.

* Att ligga och halvsova i solen (på ovan nämnda däck) och samtidigt kunna andas med (till och med) båda (!!) näsborrarna. Ingen pollen på havet inte! Full on njutning säger jag bara.

* Att mina syskon är de absolut bästa i världen! Hade aldrig klarat detta utan er. Älskar er!! 


Bildkälla

For real tho. Kände exakt den känslan x antal gånger under diz trip. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar