...
.
...

onsdag 15 juli 2015

En tänkvärd film

Några tankar om några av låtarna från denna video:




(Klicka på bilderna för att komma direkt till sekvensen det handlar om.)


Älskar att grodorna sitter i små, små skärp och snackar över TVÅ flaskor rosé.



Hur ska barn kunna knäppa med fingrarna när det tom är svårt för vuxna? 
Och är det nånsin en rimlig reaktion på att man är glad?? Missvissande inför livet tycker jag.



Är det bara jag som inte tycker "Huvud, axlar, knä och tå" är särskilt svår? 
Den är ju aldrig snabb om man tänker efter. Låtsas-stressig bara, ju!



Varför är de här oerhört knarkiga fåren rakade inpå bara huden i ansiktet?



Varför klättrar inte spindeln upp för en tråd utan upp i ett rör? Återigen, missvisande. 



Och VARFÖR balanserar inte elefanterna? VAD är det frågan om? Vad gör de ens, hänger i ett rosa spindelnät? 
Undrar om inte skaparen av detta tagit lite av samma substans som fåren ovan...



Jag gillar att bagaren har läppstift!



I flera sekunder står barnet och resonerar med stjärnan. Bara jag som undrar vad hen säger??



Det var allt.

3 kommentarer:

  1. Det allmänna färgvalet gör mig konfunderad, bara en reflektion så att säga (MEGA STÖRIGT!!!!! TÄNK PÅ FÖRÄLDRARNA! !!!!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah, eh JA! De som gjort den måste haft reducerat färgseende eller nåt och liksom dragit på i sin ovetskap, på övrigas smärtsamma bekostnad..!

      Radera
  2. Jag reagerar på färgvalet! Varför?!?!?

    SvaraRadera