...
.
...

onsdag 22 juli 2015

My flushy interior


Ironiskt nog får ni sista kiken in i min lägenhet samma dag som jag tar mitt pick och pack därifrån. Yes, idag sker flytten från mitt danska hem, då jag inte är redo för en skolstart till hösten utan kommer hänga i Sverige ett tag till. Men inlägget har legat bland mina utkast ett tag och väntat, så det kan lika gärna få se dagens ljus! Tidigare inlägg i följetongen hittas här & här, nu är det dags för badrummet! Lägenhetens omysigaste rum; ett typ tre kvadratmeter stort inplastat utrymme där mitt fruktansvärda kylskåp hörs från andra sidan väggen och får spegeln ovanför handfatet att skallra sådär behagligt och avslappnande. 



Här på rummets ena kortsida höll jag i alla fall på att bygga upp en samling med massa fina bilder. Tanken var att kanske fylla hela väggen, men så långt hann jag inte. Den dära Louisiana-utställningen har jag tyvärr inte varit på, men gillar fotot. Det suspekta blå till höger är i själva verket en lampa med en ljusslinga inuti. Det hjälpte mysstämningen avsevärt kan jag säga! Det oklara klottret är ett tecknings-undersökning av stickade maskor från min sida.



Det här ser ju inte så flashigt ut, men det är inte meningen heller. Halsbanden till vänster är liksom utsikten rakt fram när man sitter på toaletten. Like as if you care. Men det är därför den fina kvinnan, som håller på med något odefinierat, hänger där. Exakt vad kan man alltid fundera på om man blir sittande, haha. Fotot till höger tog jag mest med för att jag diggar mitt duschdraperi stenhårt. På hyllan står saker som luktar gott. Och halsband hänger lite överallt egentligen.



Sen måste jag köra en zoom på denna bild, tycker den är så himla fin. Hud kan verkligen vara vackert. Den är utklippt ur en av de där tidningarna jag aldrig läser, från en artikel om denne man som tydligen var en väldigt tränande person trots hög ålder tror jag. Läste ju inte, hehe. Tyckte han var så fin bara.



Och denna bild älskar jag! Jag skulle SÅ LÄTT ha skägg om jag vore man med anlag för det. Så fruktansvärt bra accessoar. Och färgat grönt dessutom?! I love it, love it. Gillar hans göttiga look också. När jag ser det här fotot tänker jag att man ska ba va den man vill, göra det man tycker är schysst, putsa lite om man har feeling och ba köra! Sånt där man vet och tycker men har lätt för att glömma bort. Diz awesome man får påminna mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar