...
.
...

onsdag 1 juli 2015

Tips till specifika Göteborgare

Tips till killen i vita Backstreet Boys-byxor, linne, skägg och örhänge på Passcentralen:
- Titta på din flickvän när hon pratar med dig
- Blunda inte när hon ställer frågor till dig
- Fräs inte "Skynda dig" när hon springer för att lägga på parkeringspengar på er gemensamma bil
- Säg inte "Jag orkar inte mer" surt till henne när hon, efter andra vändan varm och uppjagad kommer tillbaka efter att ha fixat parkeringen (eftersom hon glömde nycklarna första gången), ber dig att blåsa hennes svettiga panna. Blås tills hon är nöjd.

Tips till den varma flickvännen:
- Säg inte "Ibland undrar jag om du är efterbliven, på riktigt." och "Jävla retard." till din pojkvän. (Även om det ev är befogat.)

Tips till er båda:
- Fortsätt skratta så mycket som ni gör ihop. Det kan nog vara er silvertejp.

Tips till killen i de tightaste byxor jag någonsin sett utanför Tandverket:
- Jag skulle på riktigt vilja utmana dig att kränga på dig snäppet tightare byxor, jag såg att det minsann glappade lite under vaden. Om du klarar det kommer du att bli världskänd. Lägg ut spektaklet på youtube bara. Jag lovar att länka.

FIY till tjejen i den gröna jackan utanför centralen:
- Även om du lyckas med det i princip omöjliga att se cool ut när du röker kommer du inte se cool ut när du är döende i cancer. 

Tips till er som befann er runt hållplatsen Nordstan och Femman runt kanske 13-14 idag:
- Ser ni en person med en stor ryggsäck och tygväska som gör att klänningen hakat upp sig och blottar hela rumpan, säg till den personen (mig) så att hon kan få chansen att dra ner kjolen innan hon gått över alla gator och skymtar sig själv i ett reflekterande fönster.

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar