...
.
...

fredag 27 februari 2015

Not the end of the world though

Har som bekant (65) väldigt svårt för att äta saker som jag inte tycker smakar gott. Jag vet inte om jag är extra känslig, att jag känner fler smaker än standard eller om jag gillar färre grejer än snittet... Eller om jag bara tror att jag skiljer mig från mängden. Men skit samma. Något av det absolut värsta jag vet är att inse att något är mögligt när  man redan tagit en tugga. FY. Och jag är generellt rädd för att saker ska vara för gamla och smaka obehagligt. Detta gör att jag ofta skjuter på att äta grejer som jag är osäker på tills de garanterat är för gamla och jag måste slänga dem. Vilket ju känns så otroligt onödigt (fast samtidigt finns inget alternativ riktigt, så jag klandrar inte mig själv så). Nyss tänkte jag i alla all övervinna mig själv genom att äta en prickigkorv som gick ut för tre dagar sen. De där datumen sätts ju alltid för tidigt har man hört och den luktade inte äckligt på något sätt. Men sen blev jag mer och mer osäker för varje tugga att jag till slut gav upp ändå. Det är som att alla smaker förhöjs när man verkligen tänker på det? Så nu vet jag inte. Dessutom hade jag tänkt kolla på Let's Dance-premiären och liksom ha filmmys, men det gick visst inte här från Danemark. Antiklimax.

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar