...
.
...

onsdag 11 februari 2015

Lärare, hör upp!

Bland topp tre saker jag störde mig på under högstadiet och gymnasiet, och då var jag ändå tonåring, befinner sig lätt när lärare inte suddade ut ordentligt på whiteboard-tavlan. Höjden av frustration var ju om de dessutom började skriva på nytt utan att ha torkat rent helt. Vad är det för ett beteende?? De där små resterna av bokstäver som liksom får det att klia i ögonen eller än värre de bleka orden som blev kvar när läraren inte drog suddet med tillräckligt tryck mot tavlan. Äckligt. VARFÖR väljer man att inte ta bort allt? Det är för mig helt oförståeligt. På riktigt. Och att sen då börja skriva rakt över hädelsen motverkar ju typ själva syftet med en whiteboard. Och ojojoj, vad störigt det är att se på. Jag skulle säga att min benägenhet att förstå en ekvation minskar med ca 300% om tavlan är smutsig. Se det här som ett offentligt meddelande till alla lärare. För i klassrummet kan man ju inte gärna påpeka saken utan att framstå lite lätt petig på ett reelativt störigt sätt. Men ni anar inte hur mycket undertryckta aggressioner av det slaget som befunnit sig i denna kropp.

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar