...
.
...

onsdag 25 februari 2015

Superlativ

Jaha, här sitter jag på Sundhedshuset och väntar på att bli uppropad. Sex minuter sena är de so far. Soundtracket är en receptionist som svarar i telefon då och då, en äldre dam med ansträngd andning och tills alldeles nyss ljöd en mans kissning klart och tydligt genom toalettdörren intill. Hade jag inte haft så mycket respekt för folks privatliv, integritet osv hade jag tagit ett kort på honom (han sitter nu ute i väntrummet med oss andra), för han är slående lik en viss David Råsmark. Rakat huvud, lite glesare skägg och ledsnare ögonbryn bara. Damen sa nyss något rakt ut i luften för övrigt, oklart vad. Tio minuter över tiden, känns ju nästan som hemma...

---

Men nio minuter senare var jag ute på gatan igen, det får väl klassas som ganska effektivt ändå. Det var inget fel på mig tydligen, inga bakterier i halsen ens en gång? Fascinerande. Apropå fascinerande. Nu hör jag grannen (är alltså hemma) spela sax också? Han spelar även gitarr, någon typ av klaver, sjunger och gillar att spela Bohemian Rhapsody av Queen. Plus att han de två första söndagarna efter att jag flyttade in övade på Härlig är jorden.

And while we're at amazing things. Channing Tatum matar en sjukt göllig hundvalp:

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar