...
.
...

onsdag 4 februari 2015

Mina barn ska inte få se på Disney förrän de är 18 eller nåt

Läste Hej Sonjas inlägg om ett lekland som fick henne att tänka på "den där ön i Pinocchio dit de tar olydiga pojkar och förvandlar dem till åsnor". Och jisses vilken ångestkänsla som direkt fyllde upp hela min kropp. Min hjärna var tvungen att leta lite för att hitta minnena av de scenerna från filmen. Men när den väl gjorde det steg ångesten ännu mer. Fy fasen vad jag tyckte det var obehagligt när jag var liten. Det tycker jag nog fortfarande. Vilken mardröm att färdas bort och förvandlas till ett hjälplöst djur som väl dessutom säkert blir illa behandlat av nån arg man (har jag för mig? minns inte solklart). Uuh. Nu vet jag inte om jag är pro greppet precis, men skickligt av Disney ändå. Lite vidrigt också.

Bildkälla

Jaha. Och det blev ju alla glada av att få höra om?

Nä, men för att liva upp lite kan ni ju se på det här klippet. Från oktober (dvs typ 5 år gammalt) jag vet, men fortfarande kul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar