...
.
...

söndag 1 februari 2015

Nattblogg

Godafton! Efter att ett gudomligt glas treo-vatten gjort att min, sen i morse migränplågade, kropp äntligen klarade av något annat än becksvart mörker började jag kolla på youtube-klipp. Då gick tiden plötsligt förvånansvärt snabbt. Och here I am, inte alls med en smärtsam lust, liknande dödslängtan, att sova längre. Too bad med tanke på att det är natt nu. 

Tänkte hur som helst igår på att tiden då folk kunde störa sig på att man låg och knappade på mobilen när man skulle sova nu är över.  Det kommer aldrig att hända igen? Är inte det lite....eh, inte sorgligt kanske, men it's gone..! Nu finns det ju självklart de som fortfarande har mobiler med knappar, som man måste trycka ner istället för att bara toucha skärmen, och som därmed ger ljud ifrån sig (för er som aldrig upplevt det), men jag tänker att de är en sorts personer som inte ligger med telefonen i sängen på kvällen.

Jag älskar det där smattrande ljudet dock. Och jag ville verkligen inte gå över till touch när det kom. Jag förstod ju att jag skulle bli tvungen för eller senare, så jag drog liksom av plåstret direkt. Men jag tror att jag egentligen fortfarande föredrar knapparna. Mer för känslan än för ljudet. Plus att jag på någon oklar level kände mig lite smart när jag hade T9-alfabetet automatiskt i fingrarna liksom. Are you with me? Jag var skitsnabb, fullständigt awesome faktiskt, på att smsa med T9. Those were the glory days.

Får väl försöka drömma om det nu. Godnatt!

Bildkälla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar