...
.
...

torsdag 5 februari 2015

Memory Lane & Framtiden, typ

Jeez, jag har lite svårt att förstå att det fanns en tid i mitt liv då jag följde ca 60 bloggar dagligen. Whaaat the? Då kändes det helt rimligt. Det var också lite av ett projekt faktiskt, det ska väl ändå sägas. Jag bestämde mig, när jag började blogga för att prova den världen med hull och hår, samlade på mig alla bloggar jag kunde - framförallt de från topplistorna - som jag sen läste under en period, sållade ut de jag tyckte hade nåt att ge, rescenserade dem på min blogg och slutade liksom med ett gäng bloggar jag uppskattade och fortsatte följa. Och sen var jag på ständigt jakt efter nya bloggar, kollade länklistor och fyllde på min egen. Den blev rätt lång till slut. Så småningom tappade jag intresset för en hel del av dem, men några följer jag faktiskt fortfarande, 5 år senare. Dock inte 60 om dagen. 

Men det var riktigt kul när jag för ett tag sen kollade Sandra (niotillfem) Beijers länklista och där hittade några av mina gamla favoriter. Nostalgi! Fascinerande också hur de utvecklats och blivit något helt annat på de här åren. Rimligt och bra ju, men också någon typ av reality check på internets hastighet. Jag gillar det! Men frågan är om det bara kommer gå fortare och fortare nu och kommer vi hänga med? Eller kommer det bli en tävling vi inte kan vinna? Oh well, enough with the deep stuff. Jag tänkte bjuda på en "nutida tillbaka blick" och länka några av de bloggar jag läste då och som still are going strong, men utan mitt followship. Slog på stort och tog en bild jag gillade då (ca 2009) och en motsvarande från nu. Kul jö!


The Cherry blossom girl

Bildkälla: 1, 2

fashionsquad

Bildkälla:1, 2

The Sartorialist

Bildkälla: 1, 2

Sea of Shoes

Bildkälla: 1, 2


Din Favorit
Mm, here I am. Så artsy hela tin rå. Följer ju självklart mig själv dock. Who doesn't liksom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar