...
.
...

söndag 20 mars 2016

Inte riktigt enligt plan

Det var verkligen inte meningen att lämna er utan inlägg igår! Men det har sin förklaring. 

Igår skulle vi nämligen åka och kolla på vår gode vän Bodil Söderlunds utställning i Dals Ed. Vi gjorde några ärenden på vägen, åt lunch väl framme i Ed för att sen bege oss mot biblioteket och konsten. Men då hade vi missat att de stängde redan klockan 13 och vi missade med typ 20 minuters marginal. Suck, så trist!! Men vi tänkte om och rullade vidare till Upperud, närmare bestämt Dalslands Konstmuseum. 


Ni måste ge mig att jag var väldigt passande klädd för vernissage. 

Där ställde flera konstnärer ut och det var kul att se! Min hjärna brann dock upp lite av alla intryck i kombination med folkmassan. Så jag smet ner på undervåningen innan de andra tagit sig dit och hittade några konstverk jag tyckte mycket om. 



Här är förvisso Patrick med på bild, men han kom ner en stund efter mig och matchade så bra. 


Snappade tyvärr inte upp verkets namn, men konstnärerna bakom det hette Jennie Sundén och Åsa Norgren. 


Det här schyssta halsbandet låg i en monter också, men jag tror att det hör till en av de permanenta utställningarna (liksom damen nedan) även om det lika gärna kunnat vara gjort av någon från Konstfack i nutid. Vet inte om det syns så bra, men det är som en krokiteckning typ. Fast i metall.  Cool tyckte jag. 


Och jag gillar den här målningen. Hon ser ut som en släkting. Generellt alltså. Lovar att hon var riktigt intelligent och skarp. 


Utsikten var vacker och vattnet fantasi-blått. 


Efter en sväng på nederplan satte jag mig i bilen och väntade på mitt sällskap. Helt slut, som ni kanske ser! Då började jag komponera det här inlägget, men orkade inte avsluta. Och väl hemma slog en onådig migrän till och jag vart liggandes resten av kvällen. Tänkte skrivit klart innan jag la mig, men hann somna. 

Så därav! Trevlig dag equals vila. 

Idag är det fantastiskt vårväder och jag ska städa mitt rum för första gången på två veckor, nu när ryggskottet äntligen är över. Yuhu! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar