...
.
...

lördag 2 april 2016

Fame

Alltså, ibland kan jag bli lite mindblown, när jag plötsligt slås av saker som jag egentligen redan vet... 

Till exempel den här bilden:



Det här gänget är ju verkligen the top of the top i kändisvärlden just nu. Beyoncé, Jay Z, någon dude jag inte vet vem det är (men tycks bekant, alltid nåt), Jennifer Lopez och Naomi Campell. De är så oerhört högt aktade. Inga konstigheter egentligen, man vet ju varför... Talang (oftast), uppskattning, hype, kändisskapet skapat osv osv. Även om det är rätt galet så förstår man ju hur det funkar. Same old drill. Men. Så knäppt, ändå.. Att det är just dem? De är ju bara människor precis som alla andra. Bilden hade kanske lika gärna kunnat se ut såhär?

(Dålig photoshop I know, men orkade inte pilla. Point made, right?)

Tänk om det var ansiktena alla kände igen?

Javisst, Beyoncé got her fame för att hon är grym på en massa plan, har rätt folk runt sig, jobbar hårt osv osv. Det är ju ingen slump. Fast kanske ändå? Det finns säkert minst 1000 Beyoncé till där ute i världen med samma begåvning som bara inte fick chansen. Det är ändå något lustigt över hela grejen.

Och lite tragiskt kanske. Det här med att alla inte har samma möjligheter. Endel är mer privilegierade än andra osv. Det är väl inte lustigt precis. Men det är mind blowing. Att den där bilden, som säger oss (i alla fall mig) så mycket, för att just DE människorna fått så mycket utrymme i media på sätt och vis bara är ett resultat av ödets tärningskast typ.

Sen tror väl jag snarare att allt händer av en anledning osv, och att livet inte är en slump. Men fattar ni grejen..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar