...
.
...

måndag 27 april 2015

Om man inte ska gå näck får man ju göra det bästa av situationen

Det är skillnad på sköna kläder och sköna kläder, eller hur. Sköna kläder är mest kläder som inte är obekväma. Sköna kläder är kläder som på riktigt framkallar fysisk och psykisk njutning (alternativt inte känns överhuvudtaget). Nån gång efter högstadiet (/gymnasiet?) bestämde jag mig för att livet är för kort för att ha obekväma kläder på sig och att jag därför skulle sluta med det. Istället började jag ha sköna kläder. Absolut värt! Det är ju inget som säger att det inte kan vara estetiskt tilltalande, det handlar bara om att man måste ändra sitt tänk när man handlar och inse att det finns andra saker utanför den kläd-box man hittills varit bekant med. 

Nu har jag insett att livet är för kort för att inte ha på sig sköna kläder, åtminstone ganska ofta. Så jag är lite inställd på att försöka uppdatera min garderob. Vilket per automatik kommer gå väldigt långsamt eftersom det generella utbudet på marknaden verkligen inte är sköna kläder. För dagen har jag 50/50 sköna/sköna kläder på mig. Det är ändå väldigt mycket mer värt än att ha på sig 100% bara sköna kläder. Och ungefär tre miljoner gånger mer värt än att ha på sig obekväma kläder. Sen kan det vara värt att ha på sig sköna kläder för det estetiska uttryckets skull ibland. Om det estetiska uttrycket, eller ett motsvarande, inte går att uppnå med sköna kläder. Men det är ju det jag oftast tror att det gör. Jag ska bara ta mig utanför min nuvarande kläd-box igen. Jag uppmanar alla att göra detsamma.

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar