...
.
...

onsdag 30 december 2015

Hur var 2015?


Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Ja, verkligen. Flyttade till Sverige från ett annat land, skaffade mina första egna djur, åt choklad ihop med vin (så gott?!), vlogade på riktigt, bloggade i stort sett VARJE dag (lite stappligt i början bara) och konverserade med en fotgillande person.

Har du några nyårslöften?
Hehe, kommer ett inlägg om det. Länkar när det är uppe.

Vilka länder besökte du?
Storslaget. Sverige och Danmark.

Bästa köpet?
Kasper.




Vad var sämst?
Att må så dåligt att jag blev sjukskriven.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Definitivt ledsnare. Men det ljusnar.

Favortiprogram på tv?
Eeeeeeh. Kollar i princip aldrig på tv. Solsidan kanske? Det är typ det enda jag sett på tv liksom.

Bästa minnet från 2015?
Oj... Kanske när Kasper och Morris varit alldeles mysiga.

Vad ser du mest fram emot med 2016?
Mer energi! Förhoppningsvis. Värme så jag kan hänga ute med djuren.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag vet faktiskt inte. Oroat mig kanske, men allt är ju liksom del av en process. *deep*




Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Hahaha...alltså. Att jag inte jobbade alls. Kan man ju säga.

Största framgång på det privata planet?
Att jag vet hur jag ska lyssna på mig själv nu. Plus fint folk.

Vad spenderar du mest pengar på?
Under året har det kanske varit resor fram och tillbaks till Sverige typ, och material till skolprojekt. Men nu, djuren.

Något du önskade dig och fick?
Sjukpenning, djur och kärlek.




Något du önskade dig och inte fick?
Min examen. Men det kommer.

Största misstaget?
Hm... Vet faktiskt inte? Att jag inte fixat vettigt internet än?

Mest stolt över?
Att jag långsamt återhämtar mig. Det är det svåraste jag nånsin gjort.
Att jag bloggat och vlogat. Det är nåt av det roligaste jag nånsin gjort.




Tjaa, det blir ju mycket urbrändhet osv om man ska sammanfatta det. Men det är ju svårt att undgå, det är faktiskt det som mitt 2015 handlat mycket om. Förhoppningsvis behöver det inte prägla 2016 fullt lika mycket. 2014 och 2015 har varit två av de jobbigaste åren i mitt liv, men som sagt är jag väldigt stolt över att jag nu är på väg upp igen. Sakta men säkert ska jag komma ur den här (vad det verkar) evighets-tröttman och hitta tillbaka till energin. Woho. Ett nytt år blir nog bra ändå alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar