...
.
...

onsdag 7 oktober 2015

Bunkrar upp i en liten röd mössa

God morgon mina damer, herrar och ni andra..! Varmt välkomna till min blogg allesamman, kul att ni är här! Som tack för ert trogna besökande kommer härmed två bilder på när jag häromdagen kände mig väldigt mycket som Nils Holgersson. Eftersom jag så orutinerat glömde det här med ytterkläder på turen förra veckan fick jag låna en kvarglömd barnmössa på vägen hem. Jättebra. Och ganska liten. Och väldigt röd. Förutom Nils så kände jag mig också lite som ett skämt när jag sedan med denna mössa, och skor med klack, trampade om kring bland mossa och gran för att plocka blåbärsris.


Hur posar man egentligen med blåbärsris på ett bra sätt? Och ÄR detta ens blåbärsris? Efter en snabb googling plus en överläggning med personer i min närhet har vi bestämt det. Men om någon invänder kan ni väl höra av er snarast möjligt så att jag inte förgiftar mina djur här. Håller nämligen på att plocka in växande grejer som de kan knapra på under den inte så frodiga vintern. Yey. So ambitious.


Annars längtar jag efter den nya på djurfronten.....kan avslöja att hon ska heta Stella! Hon kommer i slutet av oktober och jag hoppas att hon kommer älska Kasper. Det kan man ju tycka att hon borde. Nu ska jag göra nåt av denna dag! Kanske såga lite grenar. I min ryska pälsmössa? Man får ju dress accordingly menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar